Neodarwiniści mają poważne problemy z naukowcami, a nie z fundamentalistami religijnymi

 

Rana Singh jest biologiem ewolucyjnym, a w swoim artykule usiłuje wyjaśnić czytelnikom dlaczego wielu naukowców, jak i laików wątpi w słuszność neodarwinizmu i dlaczego jego zdaniem są w błędzie, mimo braku dowodów potwierdzających tą hipotezę. Niezłe co?

Argumenty, jakie przytacza są marnej jakości i wielokrotnie już podważone (na bezrybiu i rak ryba). Punktem specjalnym tego wywodu jest stwierdzenie, że należy edukować społeczeństwo, a w tym biologów organizując korepetycje z biologii ewolucyjnej. To prawda, że przeciętny Ixiński ma marne pojęcie o tych sprawach, ale nie biologowie. Innymi słowy każdy biolog potrafi ocenić materiał dowodowy w tych kwestiach, a  biolodzy zajmujący się teorią inteligentnego projektu w przyrodzie na co dzień poradzili sobie z naiwnymi argumentami neodarwinistów już dawno temu i nie wymagają tego typu indoktrynacji.

big_ikony_ewolucji_big

Motyw z „edukowaniem biologów”, to stały element propagandy zwolenników myśli Darwina. Nie dyskutują oni z biologami, zwolennikami teorii inteligentnego projektu (choć niektórzy podejmowali bezskuteczne próby – polegli w tych debatach), tylko zamieniają merytoryczną argumentację na ataki personalne (błąd logiczny ad-personam). W jednych przypadkach są to jawne szyderstwa, w innych bardziej wyrafinowane strategie. Jedną nie-prostolinijnych linii obrony jest właśnie twierdzenie, że nie-darwinowscy biologowie wymagają edukacji z dziedziny biologii ewolucyjnej. Innymi słowy zarzuca się im nieuctwo🙂

http://www.racjonalista.pl/index.php/s,38/t,39148

„Większość nauczycieli biologii w szkołach średnich w USA nie podchodzi z entuzjazmem do nauczania biologii ewolucyjnej w klasach. Jest tak, mimo mającej 40 lat historii orzeczeń sądów, które uznawały nauczanie kreacjonizmu i inteligentnego projektu jako łamiącego konstytucję. Politologowie z Penn State twierdzą, że obowiązkowe kursy z biologii ewolucyjnej dla przyszłych nauczycieli, połączone z częstymi kursami odświeżającymi dla już nauczających, mogą częściowo zaradzić takiemu stanowi rzeczy.”

ŹRÓDŁA:

http://www.nrcresearchpress.com/doi/full/10.1139/g11-046?src=recsys&#.VFWrcbsVkji

http://www.biology.mcmaster.ca/singh/

http://news.psu.edu/story/161218/2011/01/27/high-school-biology-teachers-reluctant-endorse-evolution-class

University Park, Pa. — The majority of public high school biology teachers are not strong classroom advocates of evolutionary biology, despite 40 years of court cases that have ruled teaching creationism or intelligent design violates the Constitution, according to Penn State political scientists. A mandatory undergraduate course in evolutionary biology for prospective teachers, and frequent refresher courses for current teachers, may be part of the solution, they say.

http://sklep.wwylomie.com/ikony-ewolucji-nauka-czy-mit-427.html

Jonathan Wells w sposób systematyczny bada 10 klasycznych „przykładów” ewolucji Darwina (prebiotyczna zupa, ćmy krępaka nabrzozka, struktury homologiczne, archeopteryks, rysunki zarodków Haeckla, eksperyment Millera-Ureya i inne) i rozprawia się z nimi. Opierając się na publikacjach wiodących naukowców autor przekonująco wykazuje, że „dowody” potwierdzające ewolucję Darwina oparte są na błędnym rozumowaniu, zmyśleniach lub zawierają błędy rzeczowe.

Wells wykazuje, że szablonowe argumenty znajdujące się w większości podręczników szkolnych na potwierdzenie teorii ewolucji są w rzeczywistości nie tylko w sposób oczywisty fałszywe, ale, co gorsza, ciągle przytacza się je jako „dowody”, mimo iż wiadomo, że są fałszywe. Książka w szokujący sposób obnaża niezwykle słabe podstawy naukowe teorii ewolucji i wzbudza pytanie: „Skoro te wszystkie ikony ewolucji są nieprawdziwe, to gdzie są prawdziwe naukowe argumenty przemawiające za ewolucją?”

Autor uzyskał dwa doktoraty: jeden z biologii molekularnej i komórkowej Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley (1994r.) oraz z religioznawstwa Uniwersytetu Yale (1986r.) Po ukończeniu studiów w Berkeley uczył embriologii na Kalifornijskim Uniwersytecie Stanowym w Harward, prowadził badania naukowe w Berkeley oraz pracował jako kierownik laboratorium medycznego w Fairfield w Kalifornii. W 1998 r. wraz z rodziną przeprowadził się do Seattle, gdzie jest obecnie członkiem Discovery Institute’s Center for Science and Culture.

Autor publikował w następujących czasopismach naukowych: Development, Proceedings for the National Academy of Sciences USA, BioSystems, The Scientist oraz American biology Teacher.

Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s